Woensdag 10 maart 2021
MVV Maastricht startte afgelopen november 2020 met een sponsorprimeur in het Nederlandse betaalde voetbal. Zes sponsors op de voorzijde van het shirt! Nooit eerder vertoond, de KNVB gaf er zelfs speciale toestemming voor.
Het initiatief blijkt inmiddels zo’n succes dat MVV ook de rest van het seizoen hiermee wil doorgaan. De KNVB heeft onlangs opnieuw toestemming verleend om dit project tot aan het einde van het seizoen voort te zetten.
Wie staan er vanaf nu op het wedstrijdshirt? Het gaat om de bedrijven, Bouwcombinatie Goessens, HLB van Daal, Meute, Hansen Dranken, Naga Solar en Ubaghs Installatietechniek.
We stellen voor: Meute, gerenommeerd campagnebureau uit Amsterdam.
Waarom heeft Meute gekozen voor shirtsponsorschap bij MVV? Mark Thiessen (38), ons kantoor zit in Amsterdam, maar zelf woon ik sinds kort weer in Maastricht. Van daaruit willen wij binnenkort een vestiging in Brussel erbij openen. MVV volg ik al mijn hele leven. Als 5-jarig ‘jungske’ stond ik al op de tribune. Lange tijd ook bij de Angel-Side. En nu plots krijg ik de kans om op de mooiste plek van het MVV-shirt te staan, die mogelijkheid komt niet zo vaak voorbij. Belangrijke redenen om dit te doen? Trots op de club. En dat we straks van Roda JC kunnen winnen in het shirt waar mijn bedrijf op de voorzijde sta. Dan krijgt dát shirt een extra ere-plekje.”
Maastrichtenaar Mark Thiessen en Marjolein Kampschreur zijn eigenaren van campagnebureau Meute. Mark was tot 2017 digitale campagnestrateeg voor de VVD en Mark Rutte. Marjolein daarentegen heeft jarenlang bij de KNVB gewerkt voordat zij campagnemanager was bij D66. Samen zijn ze nu eigenaar van campagnebureau Meute en maken ze campagnes die als doel hebben om draagvlak te creëren, gedrag te veranderen en de wereld mooier te maken.
Het specialistische bureau heeft inmiddels aardig wat grote organisaties mogen voorzien van hun creatieve en pakkende strategiën. Enkele voorbeelden zijn Schiphol, Renew Europe, Bouwend Nederland, Dierenbescherming en Chemelot.