Skip to main content

Op naar de eerste thuiswedstrijd!

Rijen voor onze Geusselt. Een beeld dat ik graag vaker zie. De afgelopen dagen was het zo, bij het afhalen van de seizoenkaarten. Dat moment hadden we liever eerder gezien, zo eerlijk ben ik ook, maar het afhaalmoment is wel weer iets dat mij dat echte MVV-familiegevoel oproept. Weer even contact met onze trouwe supporters, de vragen beantwoorden die er leven en vooral samen met de mensen vooruitkijken naar de eerste thuiswedstrijd. In deze blog kijk ik graag even terug naar de zomer, en uiteraard vooruit naar het seizoen.

Ik sta, net als de hele club, voor openheid en transparantie. Vandaar dat ik er niet omheen draai dat de wedstrijd tegen TOP Oss voor elke MVV’er een grote teleurstelling was. We hadden het vooral niet verwacht, en dat was pijnlijk voor iedereen. We hebben elkaar de afgelopen week met een aantal mensen goed in de ogen gekeken: hoe kon dit gebeuren, en meer nog: wat kunnen we doen om het te verbeteren? Want hoe gek het ook klinkt, deze flinke tik op de neus heeft de wil om te verbeteren alleen maar aangewakkerd. Die motivatie is aanwezig bij iedereen binnen onze club, laat daar geen misverstand over bestaan.

Wat vooral pijnlijk is, is dat we onze trouwe supporters niet hebben kunnen belonen voor hun steun. Als speler wist ik natuurlijk al dat MVV een trouwe supportersschare heeft, maar dat is -ondanks jarenlang KKD- nog steeds zo. Een prachtige seizoensaftrap in de binnenstad, een vol uitvak, het was de perfecte opmaat naar een goed resultaat. Helaas kwam het resultaat niet overeen met deze steun. Ik kijk sowieso terug op een aantal mooie supportersacties. Neem From Father toSon van de Angel-Side, opnieuw een zeer succesvolle actie om seizoenkaarten te verstrekken aan mensen die het minder breed hebben. Prachtig! Of de Stadion Clean Up. Wat mij betreft een nieuwe traditie om samen het seizoen te openen. De Fandag, nog zo’n mooie happening. Niet ideaal omdat we niet terecht konden in het stadion, maar dankzij onze buurman Garner Hotel en niet te vergeten de betrokken vrijwilligers hebben we toch een mooi weerzien met de supporters gehad na de zomerstop. Dit alles samen tekent wel de band die we hebben met de supporters. Afgelopen week hebben we ook weer een supportersoverleg gehad. Samen werken we aan gastvrij, veilig en sfeervol voetbal, waarbij ik toch wil benoemen dat er vorig seizoen minder incidenten zijn geweest, al blijft elk incident er natuurlijk één te veel. Hier werken we samen aan, en daar praten we over, maar ook over onder andere uitreizen en sfeeracties, en die contacten zijn gewoon goed. Mijn complimenten daarvoor!

Bier, accommodatie en sponsoren

Tijdens de zomerperiode is er ook op andere vlakken hard gewerkt. Zoals vandaag bekend gemaakt, komt er vanaf de wedstrijd van morgen Jupiler uit onze tapkranen. We hebben een mooie deal gesloten met brouwerij Inbev, waarmee we goed samenwerken om in De Geusselt het perfecte pilsje te tappen. Dat betekende onder andere dat in de zomer 3 kilometer aan nieuwe bierleidingen is aangelegd, nieuwe biertanks zijn geplaatst en de taps zijn vervangen. Voor het oog kleine stappen, maar voor ons wel heel belangrijk in het kader van gastvrijheid. Zo zijn er ook maatregelen genomen op het gebied van veiligheid en service, alles erop gericht om de bezoeker zo optimaal mogelijk te ontvangen. Graag hadden we ons nieuwe supporterscafé ook geopend, maar door onvoorziene omstandigheden hebben we dat moeten doorschuiven. En er ligt natuurlijk een nieuw kunstgrasveld, volledig FIFA-gecertificeerd, dus klaar voor mooie wedstrijden! Met onze jeugdopleiding zijn we verhuisd naar Sportpark-West, waar met met VV Maastricht-West een mooie samenwerking hebben op kunnen zetten op het vlak van accommodatie. Dat betekent wat passen en meten met bezetting en planning, maar daar komen we wel uit. Wie weet kunnen we er op termijn ook terecht met het eerste elftal, dan hebben we een mooie stap gezet in onze faciliteiten. Mijn dank gaat daarvoor ook uit naar onze Japanse aandeelhouder, die zich als sponsor en naamgever hebben verbonden aan de Deshima Youth Academy. Het laat maar weer eens zien hoe belangrijk onze jeugdopleiding is, en hoeveel belang onze aandeelhouder daaraan hecht. En uiteraard gaat het niet alleen om jeugd, Deshima gaat ons op alle vlakken verder brengen, daar ben ik van overtuigd.

Ook op sponsorgebied zijn mooie stappen gezet. Er heerst echt een goeie vibe, en de oplettende toeschouwer zal vele nieuwe borden zien in het stadion. En natuurlijk een prachtige sponsor op dat mooie rood-witte shirt. TCC heeft zich voor drie jaar verbonden aan MVV. Een Maastrichts bedrijf, net onder de ster in ons logo, kan het mooier? Ja, door goede resultaten, hoor ik je als lezer bijna denken. Uiteraard is dat waar het uiteindelijk om draait. Toch vond ik het zaak om al onze supporters, sponsoren en partners ook een kijkje achter de schermen te geven, en ik ben van plan om dat vaker te doen. Omdat dat bijdraagt aan het familiegevoel waar ik mee begon. Wij zijn samen MVV, en we willen allemaal het beste voor de club. We helpen allemaal om ook op het veld resultaat te boeken. Daar hebben we ook echt iedereen bij nodig. Ik kijk daarom uit naar onze eerste thuiswedstrijd. Met de kop omhoog en strijd en passie in het spel, wil MVV in De Geusselt laten zien waar het voor staat. Nao väöre!

Rood-witte groet,

Tom Daemen

Partners MVV Maastricht

Onze relaties van de Maastricht Collectief Business Club vormen de drijvende kracht achter het realiseren van onze gezamenlijke ambities. We bouwen duurzame relaties die gebaseerd zijn op vertrouwen, gedeelde waarden en wederzijdse groei. Samen maken we impact in onze regio, op én naast het veld.