20 april
18:45
logo MVV Maastricht

MVV Maastricht

VS
logo Willem II

Willem II

Preuf de lokale smaak mèt 'n bitsje MVV: Sauter Wijnen

voetbal

Preuf de lokale smaak mèt 'n bitsje MVV: Sauter Wijnen

Vrijdag 28 augustus 2015

Preuf de lokale smaak is dit jaar het thema van Preuvenemint. Wij zijn heel 'gruuts' op dit evenement en zetten daarom de partners van MVV, die deelnemen aan Preuvenemint, even in de kijker. Aan de hand van een interview legt deze partner uit waarom Preuvenemint en MVV belangrijk voor het bedrijf.

De eerste partner is Sauter Wijnen (Standnummer: 6). In 1904 verkocht August Sauter de eerste flessen wijn vanuit een prachtig winkelpand in de Wolfstraat in Maastricht. Hij werd door z’n vroege overlijden snel opgevolgd door Jules Sauter, die hiervoor zijn studie in Wageningen afbrak. Anno 2015 is in dit pand het bekende Maastrichtse café de Bóbbel gevestigd. In de jaren die volgden deed Sauter Wijnen verschillende locaties in Maastricht aan en werd het bedrijf door de familie Sauter uitgebouwd tot de wijnhandel die nu gevestigd is aan het Withuisveld in Maastricht. De belangrijkste stappen in de geschiedenis van Sauter Wijnen zijn gezet door Erik Sauter sr., die momenteel meer dan 50 jaar actief is in de wijn.

Waarom neemt u deel aan het Preuvenemint?
We zijn een Maastrichts bedrijf met een bourgondisch product: wijn. We kunnen en mogen gewoon wat ons betreft niet ontbreken op ’t Preuvenemint. Daarnaast vinden we het zelf ook ontzettend leuk om mee te doen.

Wat biedt u aan op het Preuvenemint?
Gezelligheid! We hebben een verzorgde en gezellige stand waar het goed toeven is in een ontspannen sfeer. Lekkere wijnen en verrassende gerechten!

Waarom is Preuvenemint een speciaal evenement voor Maastricht?
Wat er in Maastricht met een volledig onbezoldigde organisatie, meer dan 100 vrijwilligers, 28 restaurateurs en meer dan 100.000 bezoekers wordt neergezet, is uniek. Dat valt niet te kopiëren en dat maakt ’t Preuvenemint al 33 jaar op rij een fantastisch evenement. Drankje, hapje, flaneren, het Vrijthof en –misschien nog wel het allerbelangrijkste- elkaar ontmoeten.

Wat is uw visie over het thema van dit jaar ‘’Preuf de lokale smaak’’?
In de regio zijn zoveel mooie producten verkrijgbaar en het is goed om dat onder de aandacht te brengen. Mensen weten het vaak niet en als ze het weten nemen ze in veel gevallen niet de moeite om ze te kopen. Een goed initiatief dus.

Waarom bent u sponsor van MVV Maastricht?
We zijn nog niet zo heel lang sponsor van MVV, maar voelen ons nu al op onze plek. We hebben momenteel 6 vestigingen in Nederland en vinden het heel belangrijk om regionale initiatieven te ondersteunen. Dat doen we al 111 jaar lang en dat blijven we doen. Bovendien is het belangrijk om eten en (wijn) drinken af te wisselen met sport en dat willen we ook uitstralen. Genieten is belangrijk, maar met mate en in combinatie met een gezonde levensstijl.

#GruutsOpMestreech #Preuvenemint

Misschien ook interessant

Strategische Business Partners